Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь Дзяржаўная ўстанова адукацыі
Упраўленне па адукацыі, спорце и турызме Клецкага райвыканкама
"Даматканавіцкая сярэдняя школа Клецкага раёна"
Пераемнасць дашкольнай і першай ступені агульнай сярэдняй адукацыі
Нарматыўныя прававыя дакументы па забеспячэнні пераемнасці дашкольнай і агульнай сярэдняй адукацыі
развернуть- Пастанова Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь ад 25 ліпеня 2011г. №150 «Аб зацвярджэнні Палажэння аб заснаванні дашкольнай адукацыі і прызнанні страціўшымі сілу некаторых нарматыўных прававых актаў Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь».
- Пастанова Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь ад 15.08.2019 № 137 «Аб зацвярджэнні адукацыйнага стандарту дашкольнай адукацыі».
- Пастанова Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь ад 15.08.2019 № 138 «Аб зацвярджэнні вучэбнай праграмы дашкольнай адукацыі».
- Пастанова Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь ад 24.09.2007 № 50 «Аб зацвярджэнні пералікаў абсталявання для, устаноў, якія забяспечваюць атрыманне дашкольнай адукацыі».
- Пастанова Міністэрства аховы здароўя Рэспублікі Беларусь ад 25.01.2013 №8 «Аб зацвярджэнні санітарных норм і правілаў «Патрабаванні для ўстаноў дашкольнай адукацыі» і прызнанні страціўшымі сілу некаторых пастаноў Міністэрства аховы здароўя Рэспублікі Беларусь і іх асобных структурных элементаў».
- Палажэнне аб установе агульнай сярэдняй адукацыі.
- Пастанова Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь 26.12.2018 №125 "Аб зацвярджэнні адукацыйных стандартаў агульнай сярэдняй адукацыі".
- Пастанова Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь ад 12.06.2014 №75 «Аб зацвярджэнні пералікаў абсталявання для, устаноў, якія забяспечваюць атрыманне агульнай сярэдняй адукацыі».
Памятка бацькам першакласнікаў
развернуть- Падтрымайце ў дзіцяці яго імкненне стаць школьнікам. Ваша шчырая зацікаўленасць у яго школьных справах і клопатах, сур'ёзнае стаўленне да яго першых дасягненняў і магчымых цяжкасцей дапамогуць першакласніку пацвердзіць значнасць яго новага становішча і дзейнасці.
- Абмяркуйце з дзіцем тыя правілы і нормы, з якімі ён сустрэўся ў школе. Растлумачце іх неабходнасць і мэтазгоднасць.
- Ваша дзіця прыйшло ў школу, каб вучыцца. Калі чалавек вучыцца, у яго можа штосьці не адразу атрымлівацца, гэта натуральна. Дзіця мае права на памылку.
- Складзіце разам з першакласнікам распарадак дня, сачыце за яго выкананнем.
- Не прапускайце цяжкасці, магчымыя ў дзіцяці на пачатковым этапе авалодання навучальнымі навыкамі. Калі ў першакласніка, напрыклад, ёсць лагапедычныя праблемы, паспрабуйце справіцца з імі на першым годзе навучання.
- Падтрымайце першакласніка ў яго жаданні дамагчыся поспеху. У кожнай працы абавязкова знайдзіце, за што можна было б яго пахваліць. Памятайце, што пахвала і эмацыянальная падтрымка ( "Малайчына!", "Ты так добра справіўся!") здольныя прыкметна павысіць інтэлектуальныя дасягненні чалавека.
- Калі вас нешта турбуе ў паводзінах дзіцяці, яго навучальных справах, не саромейцеся звяртацца за парадай і кансультацыяй да настаўніка або школьнага псіхолага.
- З паступленнем у школу ў жыцці вашага дзіцяці з'явіўся чалавек больш аўтарытэтны, чым вы. Гэта настаўнік. Паважайце меркаванне першакласніка аб сваім педагогу.
- Вучэнне - гэта нялёгкая і адказная праца. Паступленне ў школу істотна мяняе жыццё дзіцяці, але не павінна пазбаўляць яе разнастайнасці, радасці, гульні. У першакласніка павінна заставацца дастаткова часу для гульнявых заняткаў.
Карысныя парады
развернутьДык што ж карыснага і добрага мы можам сказаць першакласніку на парозе школьнага жыцця?
Па-першае, яшчэ раз паказаць сваю любоў і безумоўнае прыняцце. Першакласнік павінен быць упэўнены, што тата з мамай, бабуля з дзядулем, брат і сястра будуць любіць яго незалежна ад школьных поспехаў і няўдачы. Абніміце яго перад школьным парогам, пацалуйце, яшчэ раз скажыце, як любіце яго, як рады, што ён ужо вырас, што ён - першакласнік!
Па-другое, раскажыце дзіцяці простую схему дзеянняў у цяжкіх сітуацыях ў школе:
- Калі чагосьці не паспеў, пакліч настаўніцу, скажы.
- Калі чагосьці не зразумеў, падымі руку, спытай.
- Калі хочаш у туалет, падымі руку, спытай: "Можна выйсці?", Гэта значыць даваць канкрэтныя парады і рэкамендацыі, нацэльваць іх на канкрэтныя дзеянні. Менавіта гэта ім спатрэбіцца, пакуль, на першым часе, яны не ведаюць, як правільна паступаць.
Па-трэцяе, можна і нават трэба падзяліцца з дзіцем сваімі ўражаннямі аб школе, што і ў вас былі цяжкасці, але вы іх пераадольвалі. Так дзіця адчуе вялікую упэўненасць у сабе і ў тым, што атрымае ад вас дапамогу і падтрымку. Нашы ўспаміны пра дзяцінства працуюць на аўтарытэт. Яны робяць бацькоў бліжэйшымі да сваіх дзяцей, больш зразумелымі, раскрываюць з нечаканага боку.
І, нарэшце, стварыце традыцыю гэтага свята. Ваша дзіця сёння адправілася першы раз у першы клас. Гэты дзень трэба паднесці дзіцяці як канчатак бесклапотнага дзяцінства, а як свята, які стане пачаткам цікавага і пазнавальнага перыяду ў жыцці дзіцяці. Магчыма пасля школьнай лінейкі вы схадзіце ўсёй сям'ёй у кінатэатр, парк або кафэ - есці марожана, гэта залежыць ад вашага настрою.
свернуть