Пераемнасць дашкольнай і першай ступені агульнай сярэдняй адукацыі

Нарматыўныя прававыя дакументы па забеспячэнні пераемнасці дашкольнай і агульнай сярэдняй адукацыі

развернуть
  1. Пастанова Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь ад 25 ліпеня 2011г. №150 «Аб зацвярджэнні Палажэння аб заснаванні дашкольнай адукацыі і прызнанні страціўшымі сілу некаторых нарматыўных прававых актаў Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь».  
  2. Пастанова Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь ад 15.08.2019 № 137 «Аб зацвярджэнні адукацыйнага стандарту дашкольнай адукацыі».
  3. Пастанова Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь ад 15.08.2019 № 138 «Аб зацвярджэнні вучэбнай праграмы дашкольнай адукацыі».
  4. Пастанова Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь ад 24.09.2007 № 50 «Аб зацвярджэнні пералікаў абсталявання для, устаноў, якія забяспечваюць атрыманне дашкольнай адукацыі».
  5. Пастанова Міністэрства аховы здароўя Рэспублікі Беларусь ад 25.01.2013 №8 «Аб зацвярджэнні санітарных норм і правілаў «Патрабаванні для ўстаноў дашкольнай адукацыі» і прызнанні страціўшымі сілу некаторых пастаноў Міністэрства аховы здароўя Рэспублікі Беларусь і іх асобных структурных элементаў».
  6. Палажэнне аб установе агульнай сярэдняй адукацыі.
  7. Пастанова Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь 26.12.2018 №125 "Аб зацвярджэнні адукацыйных стандартаў агульнай сярэдняй адукацыі".
  8. Пастанова Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь ад 12.06.2014 №75 «Аб зацвярджэнні пералікаў абсталявання для, устаноў, якія забяспечваюць атрыманне агульнай сярэдняй адукацыі».
свернуть

Памятка бацькам першакласнікаў

развернуть
  • Падтрымайце ў ​​дзіцяці яго імкненне стаць школьнікам. Ваша шчырая зацікаўленасць у яго школьных справах і клопатах, сур'ёзнае стаўленне да яго першых дасягненняў і магчымых цяжкасцей дапамогуць першакласніку пацвердзіць значнасць яго новага становішча і дзейнасці.
  • Абмяркуйце з дзіцем тыя правілы і нормы, з якімі ён сустрэўся ў школе. Растлумачце іх неабходнасць і мэтазгоднасць.
  • Ваша дзіця прыйшло ў школу, каб вучыцца. Калі чалавек вучыцца, у яго можа штосьці не адразу атрымлівацца, гэта натуральна. Дзіця мае права на памылку.
  • Складзіце разам з першакласнікам распарадак дня, сачыце за яго выкананнем.
  • Не прапускайце цяжкасці, магчымыя ў дзіцяці на пачатковым этапе авалодання навучальнымі навыкамі. Калі ў першакласніка, напрыклад, ёсць лагапедычныя праблемы, паспрабуйце справіцца з імі на першым годзе навучання.
  • Падтрымайце першакласніка ў яго жаданні дамагчыся поспеху. У кожнай працы абавязкова знайдзіце, за што можна было б яго пахваліць. Памятайце, што пахвала і эмацыянальная падтрымка ( "Малайчына!", "Ты так добра справіўся!") здольныя прыкметна павысіць інтэлектуальныя дасягненні чалавека.
  • Калі вас нешта турбуе ў паводзінах дзіцяці, яго навучальных справах, не саромейцеся звяртацца за парадай і кансультацыяй да настаўніка або школьнага псіхолага.
  • З паступленнем у школу ў жыцці вашага дзіцяці з'явіўся чалавек больш аўтарытэтны, чым вы. Гэта настаўнік. Паважайце меркаванне першакласніка аб сваім педагогу.
  • Вучэнне - гэта нялёгкая і адказная праца. Паступленне ў школу істотна мяняе жыццё дзіцяці, але не павінна пазбаўляць яе разнастайнасці, радасці, гульні. У першакласніка павінна заставацца дастаткова часу для гульнявых заняткаў.
свернуть

Карысныя парады

развернуть

Дык што ж карыснага і добрага мы можам сказаць першакласніку на парозе школьнага жыцця?

Па-першае, яшчэ раз паказаць сваю любоў і безумоўнае прыняцце. Першакласнік павінен быць упэўнены, што тата з мамай, бабуля з дзядулем, брат і сястра будуць любіць яго незалежна ад школьных поспехаў і няўдачы. Абніміце яго перад школьным парогам, пацалуйце, яшчэ раз скажыце, як любіце яго, як рады, што ён ужо вырас, што ён - першакласнік!

Па-другое, раскажыце дзіцяці простую схему дзеянняў у цяжкіх сітуацыях ў школе:

- Калі чагосьці не паспеў, пакліч настаўніцу, скажы.

- Калі чагосьці не зразумеў, падымі руку, спытай.

- Калі хочаш у туалет, падымі руку, спытай: "Можна выйсці?", Гэта значыць даваць канкрэтныя парады і рэкамендацыі, нацэльваць іх на канкрэтныя дзеянні. Менавіта гэта ім спатрэбіцца, пакуль, на першым часе, яны не ведаюць, як правільна паступаць.

Па-трэцяе, можна і нават трэба падзяліцца з дзіцем сваімі ўражаннямі аб школе, што і ў вас былі цяжкасці, але вы іх пераадольвалі. Так дзіця адчуе вялікую упэўненасць у сабе і ў тым, што атрымае ад вас дапамогу і падтрымку. Нашы ўспаміны пра дзяцінства працуюць на аўтарытэт. Яны робяць бацькоў бліжэйшымі да сваіх дзяцей, больш зразумелымі, раскрываюць з нечаканага боку.

І, нарэшце, стварыце традыцыю гэтага свята. Ваша дзіця сёння адправілася першы раз у першы клас. Гэты дзень трэба паднесці  дзіцяці як канчатак бесклапотнага дзяцінства, а як свята, які стане пачаткам цікавага і пазнавальнага перыяду ў жыцці дзіцяці. Магчыма пасля школьнай лінейкі вы схадзіце ўсёй сям'ёй у кінатэатр, парк або кафэ - есці марожана, гэта залежыць ад вашага настрою.

свернуть