Школа Актыўнага Грамадзяніна, 8-11 класы

ІШкола Актыўнага Грамадзяніна

28.04.2022
развернуть

ІШкола Актыўнага Грамадзяніна

24.03.2022
развернуть

ІШкола Актыўнага Грамадзяніна

24.02.2022
развернуть

Школа Актыўнага Грамадзяніна

29.01.2022
развернуть

02.12.2021

развернуть

ШАГ 1 «МЫ Даведаемся» Настаўнца гісторыі знаёміла навучэнцаў са зместам інфармацыйных блокаў: "Ад Масквы да Сталінграда"; "Праблема адкрыцця Другога фронту"; "Тэгеранская канферэнцыя". ШАГ 2 «МЫ РАЗМЫШЛЯЕМ» Настаўніца гісторыі арганізуе абмеркаванне інфармацыі, атрыманай у ШАГ 1. ШАГ 3 «МЫ ПАДВОДЗІМ ВЫНІКІ» З самага пачатку вайны Савецкі Саюз пастаянна дабіваўся адкрыцця ў Заходняй Еўропе другога фронту. Гэта было найважнейшай задачай сярод палітычных і стратэгічных задач, якія стаялі перад удзельнікамі антыгітлераўскай кааліцыі ў іх барацьбе супраць фашысцкага блока. Яшчэ ў маі 1942 г. была дасягнута дамоўленасць аб адкрыцці ў Заходняй Еўропе. другога фронту. Яе рэалізацыя дазволіла б значна паскорыць разгром фашысцкага блока і зменшыць страты Савецкага Саюза. Тым не менш у 1943 годзе Савецкі Саюз па-ранейшаму працягваў несці асноўны цяжар барацьбы з нацысцкай Германіяй і яе сатэлітамі. 

свернуть

25.11.2021

развернуть

28 кастрычніка ў рамках інфармацыйна-адукацыйнага праекту «Школа Актыўнага Грамадзяніна» для навучэнцаў 8-11 класаў інфармацыйная гадзіна прайшла ў форме адкрытага дыялогу на тэму "Гонар за Беларусь.Заўсёды на сувязі".  У час ШАГ Карповіч Лілія Леанідаўна, класны кіраўнік 8 класа, правяла навучэнцаў па 3 асноўных ШАГА: ШАГ 1 «МЫ Даведаемся».ШАГ 2 «МЫ РАЗВАЖВАЕМ» Арганізавалі абмеркаванне інфармацыі, атрыманай у ШАГ 1. У ходзе рэалізацыі ШАГ3 "МЫ ДЗЕЙНІЧАЕМ" Карповіч Л.Л. з навучэнцамі падвяла вынікі.

HOdOGzEG1Js

свернуть

18.11.2021

развернуть

ШАГ 1 «МЫ Даведаемся» Настаўніца гісторыі знаёміла навучэнцаў са зместам інфармацыйных блокаў: "Захоп Беларусі германскім вермахтам"; "Смаленская бітва (10 ліпеня - 10 верасня 1941 г.)"; "Баі на Ленінградскім кірунку і на Украіне"; "Маскоўская бітва"; «Уступленне ў вайну ЗША. Стварэнне антыгітлераўскай кааліцыі».  ШАГ 2 «МЫ РАЗМЫШЛЯЕМ» Настаўніца гісторыі арганізавала абмеркаванне інфармацыі, атрыманай у ШАГ 1.  ШАГ 3 «МЫ ПАДВОДЗІМ ВЫНІКІ» Першыя паўгода Вялікай Айчыннай вайны былі не проста часам выпрабавання мужнасці народаў Савецкага Саюза і яго арміі. Яны мелі вельмі важнае значэнне для далейшых ваенных дзеянняў. Гэтыя паўгода сталі пачаткам паразы гітлераўскага вермахта. Стратэгія «маланаснай вайны», якая апраўдала сябе ў вайне на Захадзе, у СССР пацярпела крах. Прывядзіце факты, якія сведчылі аб правале германскага плана "маланкавай вайны". Што паўплывала на зрыў гэтага плана? 

свернуть

28.10.2021

развернуть

28 кастрычніка ў рамках інфармацыйна-адукацыйнага праекту «Школа Актыўнага Грамадзяніна» для навучэнцаў 8-11 класаў інфармацыйная гадзіна прайшла ў форме адкрытага дыялогу на тэму «Гонар за Беларусь. Здароўе кожнага з нас - галоўная каштоўнасць». У час ШАГ Дудкоў Мікалай Пятровіч, класны кіраўнік 9 класа, правяла навучэнцаў па 3 асноўных ШАГА: ШАГ 1 «МЫ Даведаемся» Мікалай Пятровіч, азнаёміў навучэнцаў са зместам інфармацыйных блокаў: "Здаровая нацыя - паспяховая будучыня дзяржавы"; "Тваё здароўе ў тваіх руках" ШАГ 2 «МЫ РАЗВАЖВАЕМ» Арганізавалі абмеркаванне інфармацыі, атрыманай у КРОКУ 1 Блок «Здаровая нацыя - паспяховая будучыня дзяржавы» У фокусе абмеркавання: сістэма аховы здароўя, фармацэўтычная галіна, бясплатная і даступная медыцынская дапамога, высокатэхналагічная медыцына, перадавая медыцынская практыка, прадухіленне распаўсюджвання хвароб і інфекцый, экспарт медпаслуг, медыцынскі турызм, высокакваліфікаваныя спецыялісты ў галіне медыцыны, кампетэнтнасць, міласэрнасць, без . Блок "Тваё здароўе ў тваіх руках" У фокусе абмеркавання: здаровая нацыя, клопат дзяржавы аб здароўі нацыі, здаровы лад жыцця, папулярызацыя здаровага ладу жыцця, аздараўленчыя мерапрыемствы, крытычнае стаўленне да шкодных звычак, стаўленне да здароўя як найвялікшай каштоўнасці, матывацыя да захавання, умацавання здароўя, актыўная жыццёвая пазіцыя, фізкультурна -аздараўленчыя і спартыўна-масавыя мерапрыемствы. У ходзе рэалізацыі ШАГ3 "МЫ ДЗЕЙНІЧАЕМ" Мікалай Пятровіч разам з навучэнцамі падвяла вынікі. Таксама выступіла наша госця, Таццяна Сяргееўна, якая расказала навучэнцам, аб тым наколькі цяжкая работа медыцынскага работніка, асабліва ў сённяшні час.

свернуть

21.10.2021

развернуть

21 кастрычніка ў рамках інфармацыйна-адукацыйнага праекта "Школа Актыўнага Грамадзяніна" для навучэнцаў 9 класа інфармацыйная гадзіна прайшла ў форме адкрытага дыялога на тэму "Міжнародная супольнасць напярэдадні і ў пачатку Другой сусветнай вайны". Падчас КРОГ Радзіма Ніна Вячаславаўна, настаўнік гісторыі, разабрала з навучэнцамі наступныя блокі: 1.Мэты нацысцкай Германіі ў вайне супраць Савецкага Саюза. 2. План «Барбароса» 3.Напад Германіі на СССР. Прымежныя баі. 4.Дзейнасць савецкага кіраўніцтва па арганізацыі абароны краіны: мабілізацыя, народнае апалчэнне,эвакуацыя. Па-першае блоку разбіраліся пытанні: -мэта гітлераўскай Нямеччыны ў вайне супраць СССР; -план «Ост»; Па-другому блоку разглядаліся наступныя пытанні: -чаму асноўны кірунак удару германскага войска было праз Беларусь; - колькі часу па плане «Барбарос» адводзілася на напад Беларусі; -стратэгічны план захопу СССР. Па трэцім блоку: -з-за чаго Савецкі Саюз панёс вялікія страты ў першыя дні вайны; -ваенныя дзеянні ў першыя дні Вялікай Айчыннай Вайны, вытокі гераізму савецкіх салдат. У фокусе абмеркавання чацвёртага блока,былі меры па ператварэнні краіны ў ваенны лагер. Гэтак жа ў канцы КРОКУ Зоя Пятроўна расказала хлопцам 9 класа аб вайне, бо ёй расказваў яе бацька, на адным дыханні, хлопцам было вельмі цікава, у некаторых з іх з'явіліся пытанні, на якія наша госця дала хуткія і зразумелыя для навучэнцаў адказы.

свернуть

07.10.2021

развернуть

Блок "Мерапрыемствы па ўмацаванні абараназдольнасці краіны" Уз'яднанне заходніх зямель Беларусі і Украіны з СССР мела важнае ваенна-эканамічнае і стратэгічнае значэнне. Больш чым на 250 км адсунулася заходняя мяжа, што было немалаважным фактарам умацавання бяспекі краіны. У перадваенныя гады БССР уваходзіла ў адзіны прамыслова-эканамічны комплекс Савецкага Саюза. Улічваючы складанае знешнепалітычнае становішча, урад СССР надавала вялікае значэнне ваенна-эканамічнаму ўмацаванню краіны. Мерапрыемствы па павышэнні эканамічнай і ваеннай моцы дзяржавы: • Былі заснаваны два новых ваенна-прамысловых цэнтра: Урала-Сібірскі і Далёкаўсходні. • Было пабудавана звыш 9 тыс. новых прамысловых прадпрыемстваў з улікам іх магчымага пераводу на вытворчасць баявой тэхнікі і зброі. • Значна павялічыліся аб'ёмы вытворчасці на танкавых і авіяцыйных заводах; • Указам Вярхоўнага Савета СССР ад 26 чэрвеня 1940 г. усе працоўныя пераводзіліся на 8-гадзінны працоўны дзень і 7-дзённы працоўны тыдзень. • У Беларусі праводзілася вялікая праца па ўмацаванні заходніх межаў СССР. • Былі распрацаваны новыя віды ўзбраенняў: танкі Т-34, КВ; самалёты Як-1, МіГ-3, ЛаГГ-3, Іл-2, Пе-2. Блок «Ваенна-патрыятычная і абаронча-масавая праца» Важным напрамкам у дзейнасці дзяржаўных і грамадскіх органаў па ўмацаванні абараназдольнасці краіны з'яўлялася арганізацыя ваенна-патрыятычнай і абаронна-масавай работы. Яе арганізатарамі былі ВКП(б) і УЛКСМ. Значна павялічылася колькасць абаронных і фізкультурных таварыстваў. Працоўныя калектывы ўключыліся ў спаборніцтвы "Гатовы да працы і абароны" (ГТО) і "Гатовы да санітарнай абароны" (ГСА). Даведачна: У многіх грамадскіх аб'яднаннях рыхтавалі лыжнікаў, стралкоў, лётчыкаў, спецыялістаў супрацьпаветранай і супрацьхімічнай абароны, санітарнай справы. За 1939-1940 гг. у аэраклубах было падрыхтавана звыш 1500 лётчыкаў; 62 % беларускіх прызыўнікоў 1940 г. мелі ваенна-тэхнічныя спецыяльнасці і здалі нормы ГТА. Моладзь актыўна ўдзельнічала ў ваенізаваных паходах, ваенна-тактычных гульнях і эстафетах, масавых вучэннях па супрацьпаветранай і супрацьхімічнай абароне. Блок "Узброеныя сілы СССР". Савецкае кіраўніцтва прыкладала шмат намаганняў для ўмацавання Узброеных Сіл СССР. 1 верасня 1939 г. быў прыняты Закон аб усеагульным воінскім абавязку. Зніжаны прызыўны ўзрост з 21 да 19 гадоў. Пашырана сетка ваенных навучальных устаноў. Праведзеная праца дазволіла за два перадваенныя гады павялічыць войска амаль у 3,5 разы - да 5,2 млн чалавек. Павысілася тэхнічная аснашчанасць Чырвонай Арміі. Многія ўзоры савецкага ўзбраення не толькі адпавядалі ўзроўню аналагічных відаў зброі заходніх краін, але і пераўзыходзілі іх: напрыклад, танкі Т-34 і KB, самалёты Як-1, МіГ-3, ЛаГГ-3, Іл-2 і Пе-2, рэактыўныя усталёўкі «Кацюша». Аднак трэба адзначыць, што новыя ўзоры баявой тэхнікі і ўзбраення складалі 15—18 % ад агульнай колькасці. Быў створаны магутны падводны флот. Праведзена значная мадэрнізацыя баявых караблёў. Прадугледжвалася далейшае пашырэнне будаўніцтва марскога і акіянскага флатоў. Даведачна: У 1939 г. быў выпушчаны штурмавік Іл-2, а ў пачатку 1940 г. - знішчальнік Як-1. Аднак у войскі гэтыя самалёты сталі паступаць толькі ў 1941 г. Лепшыя ў свеце танкі KB і Т-34 былі сканструяваны і прыняты на ўзбраенне ў канцы 1939 г., але іх серыйная вытворчасць пачалася толькі ў другой палове 1940 г. Да 22 чэрвеня 1941 г. на ўзбраенні паветраных сіл знаходзілася ўсяго каля 2000 самалётаў новых тыпаў, а ў танкавых войсках мелася 594 танка KB і 1225 - Т-34. Хоць да пачатку 1941 г. вытворчасць самалётаў і танкаў павялічылася ў параўнанні з 1937 г. у 2 разы, а гармат і вінтовак - больш чым у 2,5 разы, абаронная прамысловасць не забяспечвала цалкам патрэб Чырвонай Арміі ў новай тэхніцы і ўзбраенні. Асноўныя мерапрыемствы па забеспячэнні войска планавалася ажыццявіць у 1941 г. У перадваенныя гады актывізавалі сваю дзейнасць палітычныя органы войска і флота. У студзені 1939 г. Прэзідыум Вярхоўнай Рады СССР зацвердзіў новы тэкст прысягі, закліканы ўмацаваць маральна-палітычнае адзінства народа і войскі, садзейнічаць выкананню воінскага абавязку і выхаванню байцоў і камандзіраў Чырвонай Арміі. Блок «Суадносіны ўзброеных сіл Нямеччыны і СССР. Заходняя Адмысловая ваенная акруга» Да пачатку вайны супраць СССР Германія поўнасцю мабілізавала свае ўзброеныя сілы. У чэрвені 1941 г. склад германскага вермахта ўключаў 214 дывізій. Агульная колькасць узброеных сіл Нямеччыны складала 8,5 млн чалавек. На ўсходзе супраць СССР былі сканцэнтраваны 152 дывізіі і 2 брыгады агульнай колькасцю 5,5 млн чалавек. Акрамя нямецкіх ваенных злучэнняў ля межаў Савецкага Саюза сканцэнтраваліся 29 дывізій і 16 брыгад саюзнікаў Германіі: Фінляндыі, Венгрыі, Італіі і Румыніі.

свернуть

23.09.2021

развернуть

23 верасня ў рамках інфармацыйна-адукацыйнага праекта "Школа Актыўнага Грамадзяніна" для навучэнцаў 8-11 класаў інфармацыйная гадзіна прайшла ў форме адкрытага дыялога на тэму "Гонар за Беларусь. Адукацыя ў імя будучыні краіны» (аб дасягненнях на ўсіх узроўнях асноўнай адукацыі)». У час ШАГ Карповіч Лілія Леанідаўна, класны кіраўнік 8 класа, правяла навучэнцаў па 3 асноўных КРОКАХ: КРОК 1 «МЫ Даведаемся» Яна знаёміла навучэнцаў са зместам інфармацыйных блокаў: БЛОК 1 «Адукацыя ў Беларусі: у імя будучыні краіны» БЛОК 2 «Адукацыя ў Беларусі: нам ёсць да чаго імкнуцца» ШАГ 2 «МЫ РАЗВАЖВАЕМ» Было арганізавана абмеркаванне інфармацыі, атрыманай у ШАГ 1. Таксама навучэнцаў азнаёмілі з наступнымі блокамі: БЛОК 3 «Адукацыя ў Беларусі: у імя будучыні краіны» БЛОК 4 «Адукацыя ў Беларусі: нам ёсць да чаго імкнуцца» У ходзе рэалізацыі ШАГ 3 "МЫ ДЗЕЙНІЧАЕМ" Лілія Леанідаўна разам з навучэнцамі падвяла вынікі. Таксама выступіла наша госця, Людміла Іванаўна, якая расказала навучэнцам, пра тое, наколькі адрозніваецца адукацыя цяпер і ў той час, калі працавала яна. «У наш час дарэчы казаць аб адукацыі на працягу ўсяго жыцця, бо ва ўмовах глабальных працэсаў, якія адбываюцца сёння ў эканоміцы, нельга быць упэўненым, што атрыманая прафесія - на ўсё астатняе жыццё. Абставіны мяняюцца, і трэба быць гатовым да змены сферы прафесійнай дзейнасці.»

свернуть

16.09.2021

развернуть

16 верасня ў рамках інфармацыйна-адукацыйнага праекта "Школа Актыўнага Грамадзяніна" для навучэнцаў 9 класа інфармацыйная гадзіна прайшла ў форме адкрытага дыялога на тэму "Пачатак Другой сусветнай вайны". Падчас ШАГ Радзіма Ніна Вячаславаўна, настаўнік гісторыі, пазнаёміла навучэнцаў з 3 асноўнымі блокамі: Блок 1 «Напад Нямеччыны на Польшчу. Пачатак Другой сусветнай вайны» Блок 2 "Паход савецкіх войскаў у Заходнюю Беларусь" Блок 3 “Уз'яднанне Беларусі. Сацыяльна-эканамічныя і палітычныя пераўтварэнні ў заходніх абласцях БССР» Блок 1: Ніна Вячаславаўна, расказала 9 класу аб аперацыі «Глімер». Аперацыя "Гімлер": правакацыя, якая паклала пачатак Другой сусветнай вайне: • Была распрацавана таемнымі службамі нацысцкай Германіі • праведзена непасрэдна перад уварваннем у Польшчу; • заклікана дыскрэдытаваць Польскую Рэспубліку; стварыць уяўленне аб агрэсіі Польшчы супраць Трэцяга Рэйха і такім чынам апраўдаць напад Германіі на Польшчу. Блок 2: Настаўнік гісторыі распавяла што, нягледзячы на ​​шматлікія спробы германскага боку прымусіць СССР уступіць у вайну, савецкі ўрад усяляк дэманстраваў стрыманасць. Толькі 17 верасня 1939 г. войскі Чырвонай Арміі перайшлі мяжу польскай дзяржавы і пачалі паход у Заходнюю Беларусь і Заходнюю Украіну. Варта адзначыць, што паход частак Чырвонай Арміі адбываўся тады, калі ўрад Польшчы ўжо пакінуў Варшаву. Блок 3: У трэцім блоку выступіў наш госць Ермашэвіч В.Р. . Расказаў, што 17 верасня будзе адзначацца Дзень Народнага Адзінства, а таксама гісторыю гэтага Вялікага Дня.

свернуть

02.09.2021

развернуть

2 верасня ў рамках інфармацыйна-адукацыйнага праекта "Школа Актыўнага Грамадзяніна" для навучэнцаў 9 класа інфармацыйная гадзіна прайшла ў форме адкрытага дыялога на тэму "Міжнародная супольнасць напярэдадні і ў пачатку Другой сусветнай вайны". Падчас ШАГ Радзіма Ніна Вячаславаўна, настаўнік гісторыі, пазнаёміла навучэнцаў з наступнымі пытаннямі: 1.Як змянілася геапалітычнае становішча Германіі пасля Першай сусветнай вайны? 2.Вызначыць асноўныя тэндэнцыі развіцця міжнародных адносін у 1920-я гг. 3.Як паўплываў на міжнародныя адносіны сусветны эканамічны крызіс 1929-1933 гг.? Па-першае пытанню расказвалася аб галоўных задачах германскай эканамічнай палітыкі. А. Гітлер, бачыў ва ўключэнні ўсіх грамадзян Германіі ў вытворчы працэс і забеспячэнні іх усім неабходным. Аднак унутраныя эканамічныя рэсурсы Германіі не дазвалялі вырашыць дадзеную праблему. У сувязі з гэтым германскі фюрар зрабіў выснову: «Канчатковае вырашэнне праблемы заключаецца ў пашырэнні жыццёвай прасторы, а таксама ў пашырэнні сыравіннай і харчовай базы нашага народа. Задача палітычнага кіраўніцтва заключаецца ў тым, каб аднойчы дасягнуць вырашэння праблемы». У другім пытанні разглядаліся наступныя напрамкі: -стварэнне блока агрэсіўных дзяржаў; -агмені ваеннай напружанасці; -мюнхенскае пагадненне і развіццё падзей у Еўропе; -праблемы стварэння сістэмы калектыўнай бяспекі. Таксама ў канцы ШАГ старшакласнікі выказвалі свае думкі аб пачатку Другой сусветнай вайне.

свернуть

Ёсць у кожнай перамозе тваёй і маёй вясна сорак пятага года

22.04.2021
развернуть

22 красавіка ў рамках інфармацыйна-адукацыйнага праекта "Школа Актыўнага Грамадзяніна" для вучняў 8-11 класаў інфармацыйная гадзіна прайшла ў форме гістарычнага экскурса на тэму "Ёсць у кожнай перамозе тваёй і маёй вясна сорак пятага года".
Падчас ШАГа 1 Родзіна Ніна Вячаславаўна, класны кіраўнік 10 класа, пазнаёміла вучняў з інфармацыйнымі блокамі «Якой цаной Перамога нам дасталася, ты памятай - ніколі не забывай!»; «Памятаць дзеля будучыні», зрабіўшы акцэнт на тым, што 9 мая - Дзень Перамогі. Для беларусаў гэта свяшчэннае свята, даніна памяці, глыбокай павагі і ўдзячнасці савецкім воінам, працаўнікам тылу, партызанам і падпольшчыкам - усім, хто прыбліжаў Перамогу.
У рэалізацыі ШАГа 2 прыняла ўдзел унучка ветэрана Вялікай Айчыннай вайны Паляшчука У.А. Пальчык Наталля Міхайлаўна. Наталля Міхайлаўна падзялілася з вучнямі ўспамінамі свайго дзядулі пра вайну.
Далей, разам з госцяй, вучні паразважалі над пытаннямі: Чаму мы павінны захоўваць памяць аб Вялікай Айчыннай вайне і памяць аб Вялікай Перамозе? Што значыць "гістарычная памяць?"
У ходзе рэалізацыі ШАГа 3 «Мы дзейнічаем» былі падведзены вынікі размовы. Вучні абмеркавалі ўдзел у рэспубліканскай акцыі «Беларусь памятае»; рэспубліканскай патрыятычнай акцыі «Іх подзвіг у памяці нашчадкаў захаваем»; далейшай працы па догляду за брацкімі магіламі і воінскімі пахаваннямі, якія знаходзяцца ў мікрараёне школы; рэспубліканскай культурна-творчай акцыі «Пасланне ветэрану»

свернуть

Аб духоўных і маральных каштоўнасцях: дыялог пакаленняў

08.04.2021
развернуть

8 красавіка ў рамках інфармацыйна-адукацыйнага праекта «Школа Актыўнага Грамадзяніна" для вучняў VIII-ХІ класаў адбыліся інфармацыйныя арэлі на тэму «Аб духоўных і маральных каштоўнасцях: дыялог пакаленняў».

Падчас ШАГа 1 Ковач Уладзімір Уладзіміравіч, класны кіраўнік ІХ класа, пазнаёміў вучняў з інфармацыйным блокам «Аб духоўных і маральных каштоўнасцях: дыялог пакаленняў», зрабіўшы акцэнт на тым, што грамадзянскасць і патрыятызм, выкананне законаў і павага правоў з'яўляюцца найважнейшымі маральнымі якасцямі чалавека, у якіх праяўляецца дачыненне яго да сваёй Радзімы, народа, дзяржавы, іх гісторыі і культуры. Своеасаблівым стрыжнем ўнутранага свету чалавека з'яўляюцца маральныя каштоўнасці, якія займаюць асаблівае месца сярод мноства праяў чалавечай духоўнасці. Таму сёння ўсё больш актыўна ўзнімаюцца пытанні духоўна-маральнага характару.

У рэалізацыі ШАГа 2 прыняў удзел протаіерэй Андрэй Гладкі, настаяцель прыхода храма святога вялікамучаніка Георгія Пабеданосца аг.Даматканавічы. У ходзе абмеркавання пытання «Духоўнасць, маральнасць - паняцці, якія існуюць у непарыўным адзінстве. Што азначаюць гэтыя паняцці для вас?» удзельнікі мерапрыемства выказалі сваё меркаванне пра тое, якія маральныя нормы з'яўляюцца для іх асноватворнымі ў жыцці, што ў большай ступені стымулюе маральныя паводзіны людзей, паразважалі над выхаваннем і развіццём у сабе такіх якасцей, як чалавечнасць, гуманнасць, прыстойнасць, адказнасць, сумленнасць.

У ходзе рэалізацыі ШАГа 3 «Мы дзейнічаем» былі падведзены вынікі размовы. Вучні х _ХІ класаў падзяліліся вопытам удзелу ў валанцёрскіх акцыях, унеслі свае прапановы па беражліваму захаванню і развіццю культурна-гістарычнай спадчыны сваёй малой радзімы, абмеркавалі крокі, якія яны гатовы пачаць ужо цяпер для працвітання роднай краіны.

свернуть

Беларусь і Расія: гісторыя станаўлення і развіцця Саюзнай дзяржавы

25.03.2021
развернуть

25 сакавіка ў рамках інфармацыйна-адукацыйнага праекта «Школа Актыўнага Грамадзяніна» для вучняў 8-11 класаў прайшоў адкрыты дыялог «Беларусь і Расія: гісторыя станаўлення і развіцця Саюзнай дзяржавы» (да Дня яднання народаў Беларусі і Расіі)».
Падчас ШАГа 1 Салата Ірына Уладзіміраўна пазнаёміла вучняў з інфармацыйнымі блокамі: «Яднанне народаў Беларусі і Расіі: падзеі, факты», «Будучыня Саюзнай дзяржавы - у руках моладзі і для моладзі».
У рэалізацыі ШАГа 2 прыняла ўдзел першы сакратар Вольга Яўгеньеўна Рудко, якая расказала дзецям аб моладзевай палітыцы РБ, аб мерапрыемствах і конкурсах, у якіх актыўны ўдзел прымае моладзь Беларусі і Расіі.
Таксама сёння ў рамках мерапрыемства ў рады ГА «БРСМ» папоўнілі 8 вучняў нашай школы, маладзёжныя білеты ўручыла В.Я.Рудко.
У ходзе рэалізацыі ШАГа 3 «Мы дзейнічаем» вучні паспрабавалі адказаць на пытанні: У якіх сумесных беларуска-расійскіх адукацыйных, культурных, спартыўных, даследчых ці іншых моладзевых праектах вы хацелі б паўдзельнічаць? Ці гатовыя вы выступіць з ініцыятывай у галіне супрацоўніцтва вашай школы са школамі Расійскай Федэрацыі? Калі гатовыя, то ў якім кірунку вы аддалі перавагу б весці супрацоўніцтва? 

свернуть

У адзінстве народа - сіла незалежнай дзяржавы

25.02.2021
развернуть

25 лютага ў рамках інфармацыйна-адукацыйнага праекта "Школа Актыўнага Грамадзяніна" для вучняў 8-11 класаў прайшоў адкрыты дыялог "У адзінстве народа - сіла незалежнай дзяржавы". У дыялогу прынялі ўдзел курсант 4 курса ваенна-тэхнічнага факультэта БНТУ Савош А.С., які расказаў вучням пра сваю спецыяльнасць, пра функцыянаванне беларускай арміі. І карыстаючыся, выпадкам, правёў прафарыентацыйную працу з юнакамі 10-11 класа.

М.І.Плотка паведаміла дзецям аб асноўных пытаннях, якія былі разгледжаны на Усебеларускім народным сходзе. Звярнула ўвагу вучняў на ўдзел прафсаюзнай арганізацыі ў жыцці краіны і раёна ў цэлым. Вучні ж задавалі цікавыя пытанні нашым гасцям, на якія атрымалі вельмі ёмістыя і дакладныя адказы.

свернуть

Беларуская навука: у нагу з часам

28.01.2021
развернуть

28.01.2021 напярэдадні Дня навукі, які адзначаецца ў апошнюю нядзелю студзеня ва ўстанове адукацыі прайшоў адкрыты дыялог "Беларуская навука: у нагу з часам". У рамках дадзенай тэмы вучні абмеркавалі такія пытанні як: "Беларуская навука - фактар ​​паспяховага развіцця маладой суверэннай дзяржавы", "Развіццё навукі - важная ўмова дасягнення Мэт ўстойлівага развіцця", "Спадчыннікам вялікіх адкрыццяў новыя прарывы ​​здзяйсняць".

Далей у дыялог уступіла Плотка Таццяна Міхайлаўна, бібліятэкар Ардзянскай сельскай бібліятэкі-клуба, якая расказала пра Нацыянальную бібліятэку Беларусі. Звярнула ўвагу вучняў на навукова-даследчую дзейнасць, якая накіравана на выяўленне таленавітых і адораных вучняў у галіне навуковай творчасці. Затым вучні задавалі пытанні, асабліва іх цікавіла пытанне: Як змянілася жыццё бібліятэкі ў наш час, калі кожны можа скарыстацца Інтэрнэт-крыніцамі? Як паўплывала развіццё навукі на бібліятэку?

Мерапрыемства прайшло вельмі пазнавальна. Дзеці прынялі актыўны ўдзел у дыялогу з Таццянай Міхайлаўнай, якая ў сваю чаргу заклікала рабят наведваць часцей

свернуть

Я родным краем ганаруся і ведаю – я не адзін

22.12.2020
развернуть

22 снежня ў рамках інфармацыйна-адукацыйнага праекта «Школа Актыўнага Грамадзяніна" для вучняў 8-11 класаў прайшла гутарка-абмеркаванне «Я родным краем ганаруся і ведаю - я не адзін». Вучні разам са старшынёй першаснай прафсаюзнай арганізацыі Салата І.У. разглядзелі два асноўныя блокі «Дасягненні суверэннай Беларусі ў розных сферах грамадскага жыцця» і «Марафон добрых спраў», падчас якіх абмеркавалі такія пытанні як: Што такое Радзіма? Што азначае гэтае паняцце для кожнага чалавека?  Стварэнне якіх прамысловых і сацыяльных аб'ектаў, пацвярджае, што «Беларусь - краіна для народа»? Чаму здабыццё суверэнітэту і незалежнасці з'яўляецца найважнейшым дасягненнем для нашай краіны? Называлі мерапрыемствы, якія адбыліся ў суверэннай Беларусі за апошнія гады. Як змяніўся Клецкі раён за 2018-2020 гады, якія праходзяць пад знакам Года малой радзімы? Якіх поспехаў дасягнуў аграгарадок Даматканавічы і г.Клецк? Ірына Уладзіміраўна скончыла размову словамі: «У кожнага з вас свая дарога ў жыцці, свой шлях, але хай у сэрцы кожнага з вас жыве любоў да роднай зямлі, роднага краю, да роднага горада і вуліцы, на якой вы жылі, ЛЮБОЎ да малой Радзімы»

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
свернуть

Мы ў сучаснай медыяпрасторы: павага, бяспека, надзейнасць

26.11.2020
развернуть

26 лістапада для вучняў 8-11 класаў прайшоў адкрыты дыялог «Мы ў сучаснай медыяпрасторы: павага, бяспека, дакладнасць» у рамках інфармацыйна-адукацыйнага праекта «Школа Актыўнага Грамадзяніна». Тэма была блізкая як дарослым, так і вучням. Вучні разважалі над пытаннямі «Што такое медыякультура?», «Як і дзе знайсці неабходную інфармацыю?»,« Сацыяльныя сеткі: дрэнна ці добра?», «Ці ведаюць, куды звярнуцца за дапамогай у выпадку медыяпагроз?» і многае іншае. Карыстаючыся выпадкам, Хоміч Ала Уладзіміраўна ўручыла падарункавае выданне «Я - грамадзянін Рэспублікі Беларусь» вучню 8 класа, якому споўнілася 14 гадоў.

свернуть

Актыўны грамадзянін: мае ўчынкі - мая адказнасць

24.09.2020
развернуть

24.09 прайшла інфармацыйная гадзіна, тэма якой гучала так: «Актыўны грамадзянін: мае ўчынкі - мая адказнасць». У рамках мерапрыемства былі разгледжаны матэрыялы, прадстаўленыя ў падарункавым выданні «Я - грамадзянін Рэспублікі Беларусь». Вучні ўспомнілі асноўныя паняцці «права», «абавязак», «адказнасць». Педагог нагадаў пра ўзрост з якога наступае крымінальная і адміністрацыйная адказнасць, прыводзілі прыклады правапарушэнняў, наведалі дзіцячы прававы сайт (https://mir.pravo.by), дзе спрабавалі разгадаць крыжаванку «Адміністрацыйнае права», «Крымінальнае права». У заключэнні мерапрыемства вучні адказалі на пытанне, чым была карысная сённяшняя размова, якія асноўныя моманты яны вынеслі з дыскусіі.

свернуть