Арганізацыя адукацыйнага працэсу

Працягласць чвэрцяў і канікул у 2020/2021 навучальным годзе

развернуть

У 2020/2021 навучальным годзе арганізацыя адукацыйнага працэсу будзе ажыццяўляцца па чвэрцях у наступныя тэрміны:

першая чвэрць - з 1 верасня 2020 г. па 31 кастрычніка 2020 г.;

другая - з 9 лістапада 2020 г. па 24 снежня 2020 г.;

трэцяя - з 11 студзеня 2021 г. па 27 сакавіка 2021 г.;

чацвёртая - з 5 красавіка 2021 г. па 31 мая 2021 г.

На працягу навучальнага года ўстанаўліваюцца канікулы:

восеньскія - 8 дзён з 1 лістапада 2020 г. па 8 лістапада 2020 г. уключна;

зімовыя - 17 дзён з 25 снежня 2020 г. па 10 студзеня 2021 г. уключна;

вясновыя - 8 дзён з 28 сакавіка 2021 г. па 4 красавіка 2021 г. уключна;

летнія - 92 дні з 1 чэрвеня 2021 г. па 31 жніўня 2021 г., для вучняў, якія завяршылі навучанне на II ступені агульнай сярэдняй адукацыі, - 82 дня з 11 чэрвеня 2021 г. па 31 жніўня 2021 г. уключна.

Для вучняў I-II класаў (ІІІ класаў - для навучэнцаў з асаблівасцямі псіха-фізічнага развіцця з пяцігадовым тэрмінам навучання на I ступені агульнай сярэдняй адукацыі) у ІІІ чвэрці праводзяцца дадатковыя зімовыя канікулы з 15 лютага 2021 г. па 21 лютага 2021 г. працягласцю 7 дзён

свернуть

Тыпавыя правілы ўнутранага распарадку для вучняў Дзяржаўнай установы адукацыі "Даматканавіцкая сярэдняя школа Клецкага раёна"

развернуть

                                                                                    ЗАЦВЯРДЖАЮ

                                                                                    Дырэктар Даматканавіцкай

                                                                                    сярэдняй школы Клецкага раёна

                                                                                    подпіс Л.М.Савош

 

ТЫПАВЫЯ ПРАВІЛЫ

ўнутранага распарадку для вучняў

Дзяржаўнай установы адукацыі

“Даматканавіцкая сярэдняя школа Клецкага раёна”

 

I. АГУЛЬНЫЯ ПАЛАЖЭННІ

1.1.Тыпавыя правілы ўнутранага распарадку для вучняў (далей - Правілы) распрацаваны ў адпаведнасці з Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі (далей - Кодэкс), пастановай Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь ад 20.12.2011 № 283 «Аб зацвярджэнні Палажэння аб установе агульнай сярэдняй адукацьй» і іншымі нарматыўнымі прававымі актамі.

1.2.Правілы ўсталёўваюць нормы паводзін вучняў у будынку і на тэрыторыі ўстановы адукацыі з мэтай стварэння абстаноўкі, якая спрыяе паспяховаму навучанню кожнага вучня, выхаванню павагі да яго асобы і яго правах, развіццю культуры паводзін і навыкаў зносін, падтрыманню парадку ва ўстанове адукацыі.

1.3.Згодна з Правіламі ўсе вучні маюць аднолькавыя правы і абавязкі, нясуць аднолькавую адказнасць за парушэнне нормаў паводзінаў ва ўстанове адукацыі.

1.4.У адпаведнасці з Тыпавымі правіламі ва ўстанове адукацыі распрацаваны Правілы ўнутранага распарадку для вучняў, якія ўзгадняюцца з саветам установы адукацыі і зацвярджаюцца дырэктарам.

1.5.Змены і дапаўненні ў Правілы ўносяцца ў парадку, вызначаным падпунктам 1.4. сапраўдных Правілаў.

1.6.Правілы даведзены да ведама педагагічных работнікаў установы адукацыі на першым пасяджэнні педагагічнага савета, усіх вучняў установы адукацыі на класнай гадзіне, а іх законных прадстаўнікоў - на бацькоўскім сходзе новага навучальнага года (пад роспіс).

1.7. Правілы распаўсюджваюцца на ўсіх вучняў установы адукацыі.

1.8. Правілы размяшчаюцца ў даступным для агляду усімі ўдзельнікамі адукацыйнага працэсу месцы і на афіцыйным сайце ўстановы адукацыі.

II. АСНОЎНЫЯ ПРАВІЛЫ ДЛЯ ВУЧНЯЎ

2. Вучні маюць права на:

2.1.атрыманне адукацыі ў адпаведнасці з адукацыйнымі праграмамі агульнай сярэдняй адукацыі

2.2.стварэнне спецыяльных умоў для атрымання адукацыі з улікам асаблівасцяў іх псіхафізічнага развіцця;

2.3.атрыманне дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі ў адпаведнасці з Кодэксам i ў парадку, якi вызначаецца Палажэннем аб установе дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі, зацверджаным пастановай Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь ад 25.07.2011 № 149

2.4.павагу да сваёй чалавечай годнасці, абарону ад прымянення фізічнага і (або) псіхічнага гвалту, жорсткага, грубага або зневажальнага абыходжання, прыніжэння;

2.5.ахову жыцця і здароўя падчас адукацыйнага працэсу;

2.6.карыстанне падручнікамі (навучальнымі дапаможнікамі) у адпаведнасці з заканадаўствам;

2.7.бясплатнае карыстанне бібліятэкай, вучэбнай і спартыўнай базай установы адукацыі;

2.8.удзел у кіраванні ўстановай адукацыі ў адпаведнасці са Статутам установы адукацыі (далей - Статут);

2.9.адпачынак на перапынках, арганізацыю вольнага часу падчас канікул;

2.10.стварэнне спрыяльных умоў для самаадукацыі;

2.11.об’яктыўную ацэнку ведаў;

2.12.захаванне месца ва ўстанове адукацыі ў выпадку накіравання для навучання і лячэння ў санаторную школу-інтэрнат;

2.13.навучанне на ўроках фізічнай культуры і здароўя ў адпаведнасці з групай здароўя;

2.14.наведванне стымулюючых і падтрымліваючых заняткаў;

2.15.выбар факультатыўных заняткаў у межах устаноўленага вучэбным планам установы адукацыі колькасці гадзін факультатыўных заняткаў і з улікам максімальнай дапушчальнай нагрузкі на аднаго вучня, устаноўленай спецыфічнымі санітарна-эпідэміялагічнымі патрабаваннямі да ўтрымання і эксплуатацыі ўстаноў адукацыі;

2.16.вывучэнне асобных вучэбных прадметаў на павышаным узроўні ў адпаведнасці з вучэбным планам установы адукацыі;

2.17.атрыманне дадатковых адукацыйных паслуг (у тым ліку платных) з ліку паслуг, якія аказваюцца установай адукацыі;

2.18.атрыманне гарачага харчавання ў парадку, вызначаным законодаўствам;

2.19.удзел у алімпіядах, конкурсах, турнірах, канферэнцыях і іншых адукацыйных мерапрыемствах, спартыўна-масавых, фізкультурна-аздараўленчых, іншых мерапрыемствах;

2.20.заахвочванне за поспехі ў вучэбнай, спартыўна-масавай, грамадскай, навуковай дзейнасці, а таксама ў адукацыйных мерапрыемствах;

2.21.атрыманне сацыяльна-педагагічнай падтрымкі і псіхалагічнай дапамогі;

2.22.удзел у дзіцячых, маладзёжных і іншых грамадскіх аб'яднаннях, дзейнасць якіх не супярэчыць заканадаўству Рэспублікі Беларусь;

2.23.удзел у органах вучнёўскага самакіравання ва ўстанове адукацыі;

2.24.абарону ад любых супрацьпраўных замахаў;

2.25.недатыкальнасць асобы.

3. Іншыя правы вучняў устанаўліваюцца Кодэксам, іншымі актамі заканадаўства, устаноўчымі дакументамі і іншымі лакальнымі нарматыўнымі прававымі актамі ўстановы адукацыі.

III.АСНОЎНЫЯ АБАВЯЗКІ ВУЧНЯЎ

4.Вучні абавязаны:

4.1.выконваць Статут, выконваць рашэнні савета ўстановы адукацыi, iншых органаў самакіравання ўстановы адукацыі, Правілы, патрабаванні адміністрацыі і педагагічных работнікаў;

4.2.знаходзіцца ва ўстанове адукацыі на працягу часу, прадугледжанага раскладам заняткаў (навучальных, факультатыўных, аб'яднанняў па інтарэсах, іншых). Пакідаць тэрыторыю ўстановы адукацыі падчас заняткаў толькі з дазволу класнага кіраўніка (дзяжурнага адміністратара);

4.3.добрасумленна і адказна адносіцца да засваення зместу вучэбных праграм па вучэбных прадметах, праграм выхавання, своечасова і якасна выконваць дамашнія заданні, грамадскія даручэнні;

4.4.наведваць класныя і інфармацыйныя гадзіны;

4.5.удзельнічаць у мерапрыемствах грамадска карыснай працы;

4.6.вырашаць спрэчныя і канфліктныя пытанні на прынцыпах узаемнай павагі, з улікам меркаванняў усіх удзельнікаў спрэчкі. Пры неабходнасці звяртацца за дапамогай да настаўніка, класнага кіраўніка, спецыяліста сацыяльна-педагагічнай і псіхалагічнай службы, адміністрацыі ўстановы адукацыі;

4.7.беражліва адносіцца да маёмасці ўстановы адукацыі, падтрымліваць чысціню і парадак ва ўстанове адукацыі і на яго тэрыторыі; беражліва адносіцца да энергарэсурсаў, берагчы цяпло, электрычнасць, ваду;

4.8.паважаць гонар і годнасць ўсіх удзельнікаў адукацыйнага працэсу, работнікаў установы адукацыі;

4.9.клапаціцца пра сваё здароўе, бяспеку і жыццё навакольных, імкнуцца да маральнага, духоўнага і фізічнага развіцця, самаўдасканалення;

4.10.неадкладна паведамляць настаўніку (класнаму кіраўніку) або дзяжурнаму настаўніку (члену адміністрацыі) аб атрыманні мікратраўмы, траўмы або пагаршэнні агульнага стану свайго здароўя на ўроках, занятках ці пры правядзенні мерапрыемстваў (пазакласных, пазашкольных, спартыўна-масавых, грамадска карыснай працы) ;

4.11.загадзя паведамляць класнаму кіраўніку пра запланаваныя наведванні арганізацыі аховы здароўя; ў экстранных (незапланаваных) выпадках адсутнасці на ўроках неадкладна паведаміць класнаму кіраўніку аб факце і прычыне сваёй адсутнасці;

4.12.размяшчаць прылады сувязі, інтэрнэт-сувязі перад пачаткам навучальных заняткаў урукзаку або сумцы;

4.13.прытрымлівацца дзелавога адзення, выкарыстоўваць адзенне для заняткаў фізічнай культурай паводле санітарных норм, спецыяльную вопратку на ўроках працоўнага навучання, мерапрыемствах грамадска карыснай працы;

4.14.мець на ўроках неабходныя навучальныя прыналежнасці;

4.15.мець акуратна і разборліва падпісаныя рабочыя сшыткі і сшыткі для кантрольных работ па прадметах;

4.16.акуратна і разборліва запісваць у дзённік расклад урокаў на тыдзень уперад, у канцы кожнага ўрока - дамашняе заданне;

4.17.штотыдзень здаваць дзённік на праверку класнаму кіраўніку;

4.18.прадстаўляць дзённік па першым патрабаванні педагагічнага работніка ўстановы адукацыі;

4.19.выконваць правілы паводзін у бібліятэцы і правілы карыстання бібліятэчным фондам.

5.Вучням ва ўстанове адукацыі і на яго тэрыторыі катэгарычна забараняецца:

5.1. курыць, ужываць алкагольныя (слабаалкагольныя) напоі і піва, таксічныя і наркатычныя рэчывы, выкарыстоўваць нецэнзурныя выразы, спазняцца на навучальныя заняткі без уважлівых прычын, наносіць шкоду маёмасці ўстановы адукацыі і іншых асоб;

5.2.прыносіць агнястрэльную зброю любога віду, газавую зброю, боепрыпасы любога выгляду або выбуховыя рэчывы ( іх імітатары або муляжы), халодную зброю, колючыя, якія сякуць, рэжучыя прадметы ( іх імітатары або муляжы), хімічныя, атрутныя, вогненебяспечныя рэчывы, тытунёвыя вырабы, электронныя сістэмы курэння, вадкасці для электронных сістэм курэння, сістэмы для спажывання тытуню, запалкі, запальніцы, алкагольныя, слабаалкагольныя напоі або піва, наркатычныя сродкі, псіхатропныя рэчывы, іх прэкурсоры і аналагі, таксічныя або д ругие адурманьваючыя рэчывы і прэпараты, якія могуць нанесці шкоду маёмасці і здароўю навакольных, а таксама прыналежнасці для азартных гульняў;

5.3.парушаць дысцыпліну ў ходзе адукацыйнага працэсу, прымяняць фізічную сілу і абразы ў дачыненні да іншых яго ўдзельнікаў;

5.4.не выконваць патрабаванні педагагічных работнікаў;

5.5.прапускаць заняткі без уважлівых прычын і своечасовага інфарміраваць класнага кіраўніка альбо дзяжурнага адміністратара з наступным прад'яўленнем адпаведнага дакумента класнаму кіраўніку;

5.6.карыстацца прыладамі мабільнай сувязі, інтэрнэт-сувязі, музычнымі калонкамі, гульнявымі прыладамі падчас адукацыйнага працэсу без дазволу педагогаў;

5.7.прапагандаваць, захоўваць і распаўсюджваць з дапамогай мабільнай, інтэрнэт-сувязі інфармацыю, якая змяшчае жорсткасць, гвалт;

5.8.праводзіць здымкі падчас правядзення вучэбных заняткаў, класных гадзін, пазакласных мерапрыемстваў без дазволу адміністрацыі, класнага кіраўніка, настаўніка-прадметніка;

5.9.размаўляць падчас вучэбных заняткаў, выкрыкваць нецэнзурныя словы і выразы, перашкаджаць правядзенню вучэбнага занятку;

5.10.ужываць падчас вучэбных заняткаў ежу і напоі;

5.11.перасаджвацца за іншую парту без дазволу настаўніка;

5.12.рабіць якія-небудзь запісы ў падручніках, вырываць з іх старонкі;

5.13.падчас вучэбных заняткаў і перапынкаў паміж імі гуляць у азартныя гульні, праводзіць аперацыі спекулятыўнага характару;

5.14.пакідаць установу адукацыі да заканчэння вучэбных заняткаў без ўзгаднення з класным кіраўніком і адміністрацыяй установы.

IV.ПАТРАБАВАННІ ДА ЗНЕШНЯГА ВЫГЛЯДУ ВУЧНЯЎ

6.Вучні абавязаны прытрымлівацца дзелавога стылю адзення, прызначанага для наведвання імі навучальных заняткаў ва ўстановах адукацыі.

7.Савет установы адукацыі мае права выбару мадэлі, колеру і якасці тканіны, з якіх вырабляецца адзенне дзелавога стылю.

8.Адзенне дзелавога стылю, як правіла, уключае вялікі выбар элементаў, якія можна камбінаваць (пінжак, камізэлька, кашуля, спадніца, штаны, сарафан, блуза, сукенка і інш.), а таксама можа ўключаць гальштук (значок, эмблему, шаўрон) з лагатыпам ўстановы адукацыі. У зімовы час у камплект адзення могуць уваходзіць трыкатажны швэдар ці камізэлька.

9.Пры наведванні вучнямі навучальных заняткаў не дапускаюцца:

спартыўная вопратка і абутак, прызначаныя для заняткаў фізічнай культурай і спортам;

рэчы, якія маюць яркія вызываючыя малюнкі;

бруднае, мятае (неахайная) і іншая адзенне, не прызначана для наведвання ўстановы адукацыі;

джынсы, кароткія сукенкі і спадніцы;

верхняя адзенне і галаўныя ўборы;

багацце біжутэрыі, наяўнасць пірсінгу, яркага экстравагантнага макіяжу і колеру валасоў, святочных прычосак і аксэсуараў, якія адлюстроўваюць сімволіку музычных гуртоў і розных кірункаў маладзёжнай субкультуры і спартыўных клубаў.

10.Спрэчныя пытанні, звязаныя са знешнім выглядам вучняў, вырашае адміністрацыя ўстановы адукацыі.

V.ПАРАДАК НАВЕДВАННЯ ВУЧНЯМІ НАВУЧАЛЬНЫХ ЗАНЯТКАЎ

11.Навучальныя заняткі, класныя і інфармацыйныя гадзіны праводзяцца па раскладу або ў адпаведнасці з графікам, зацверджаным кіраўніком установы адукацыі, і з'яўляюцца абавязковымі для наведвання ўсімі вучнямі.

12.У выпадку невыканання дамашняга задання па якой-небудзь прычыне вучні да пачатку ўрока абавязаны паведаміць пра гэта настаўніку.

13. Не пазней чым за 5 хвілін да пачатку ўрока кожны вучань:

займае месца ў вучэбным кабінеце (класе), вызначанае класным кіраўніком;

рыхтуе неабходныя для працы на ўроку падручнікі і навучальныя прыналежнасці;

ставіць на бясшумны рэжым прылады мабільнай сувязі (інтэрнэт- сувязі), кладзе яго ў сумку або рукзак.

14.Пры ўваходзе настаўніка ў клас вучні ўстаюць у знак прывітання;

15.Вучань, які спазніўся на ўрок, абавязаны растлумачыць настаўніку прычыну спазнення.

16.У час урока вучні ўважліва слухаюць тлумачэнні настаўніка і адказы іншых вучняў, не дапускаюць каментарыяў і рэплік з месца.

17. Пры адказе на пытанне настаўніка вучань устае. З дазволу настаўніка магчымы адказ з месца.

18.Пра сваю гатоўнасць да адказу вучань падымае руку.

19.Дапаўненні і выпраўленні адказаў іншых вучняў магчымыя толькі з дазволу настаўніка.

20.У час правядзення кантрольных і самастойных работ вучань выконвае іх самастойна. Дапамога іншых вучняў не дапускаецца. Дазваляецца карыстацца толькі тымі матэрыяламі, якія пералічаныя настаўнікамі.У выпадку парушэння гэтых правілаў настаўнік мае права забраць у вучня работу і ацаніць толькі тую частку працы, якая выканана вучням самастойна.

21.Выкананне патрабаванняў настаўніка на ўроку з'яўляецца для вучняў абавязковым і безумоўным.

21.1.У выпадку, калі вучань не выконвае патрабаванні настаўніка, парушае дысцыпліну падчас урока, настаўнік інфарміруе пра гэта дзяжурнага адміністратара і вучань пакідае клас у суправаджэнні дзяжурнага адміністратара.

21.2.У выпадку, калі патрабаванні настаўніка парушаюць правы вучня, апошні можа праінфармаваць аб гэтым дзяжурнага адміністратара.

21.3.Дзяжурны адміністратар выклікае ва ўстанову адукацыі законнага прадстаўніка вучня, а пры неабходнасці - супрацоўніка тэрытарыяльнага органа ўнутраных спраў.

21.4.Дзяжурны адміністратар пасля вывучэння сітуацыі мае права дазволіць вучню прысутнічаць на наступных уроках.

21.5.У выпадку, калі законны прадстаўнік не прыходзіць ва ўстанову адукацыі ў кароткія тэрміны, дзяжурны адміністратар мае права забраць вучня з любога наступнага ўрока для разгляду па прыбыцці законнага прадстаўніка ва ўстанову адукацыі.

22.Падчас урока навучэнец павінен сачыць за сваёй паставай.

23.Званок аб заканчэнні ўрока даецца для інфармавання настаўніка і вучняў аб заканчэнні ўрока. Вучні пакідаюць клас толькі з дазволу настаўніка.

24.Для заняткаў на ўроках фізічнай культуры і здароўя вучні пераапранаюцца ў спартыўную форму.

25.Па заканчэнні ўрока вучні наводзяць парадак на працоўным месцы, забіраюць свае прылады мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі).

26.У выпадку пропуску заняткаў па хваробе вучань або законныя прадстаўнікі інфарміруюць класнага кіраўніка аб прычыне адсутнасці ў вуснай форме.

27.У дзень выхаду на заняткі вучань прад'яўляе тлумачэнні аб уважлівай прычыне пропуску заняткаў.

Паважнай прычынай лічыцца:

хвароба вучня, наведванне ўрача (прад’яўляецца адпаведная медыцынская дакументацыя);

экстранныя выпадкі ў сям'і, якія патрабуюць асабістага ўдзелу (пацвярджаюцца заявай законных прадстаўнікоў);

пропуск заняткаў па дамоўленасці з адміністрацыяй (па пісьмовай заяве законных прадстаўнікоў);

удзел у прадметных алімпіядах, спаборніцтвах і іншых мерапрыемствах (вызначаецца загадам ўстановы адукацыі).

28.Дзяжурства навучэнцаў:

28.1.Ва ўстанове адукацыі з ліку навучэнцаў VIIІ-XI класаў назначаюцца дзяжурныя, якія дапамагаюць дзяжурнаму адміністратару, дзяжурнаму настаўніку падтрымліваць дысцыпліну падчас перапынкаў, чысціню і парадак у школе.

28.2.У кожным класе назначаецца ў адпаведнасці з графікам дзяжурны па класе, які падчас перамены дапамагае настаўніку падрыхтаваць клас да ўрока: раздае навучальныя дапаможнікі і сшыткі вучняў, дапамагае падрыхтаваць да ўрока іншыя вучэбна-метадычныя дапаможнікі.

28.3.З ліку вучняў VIIІ-XІ класаў назначаюцца дзяжурныя па сталовай, якія перад раздачай ежы мыюць рукі з мылам, апранаюць галаўныя ўборы, фартухі.

VI.ПАРАДАК ЗНАХОДЖАННЯ ВУЧНЯЎ НА ПЕРАПЫНКАХ

29.Перапынак прызначаны:

для пераходу ў іншы кабінет (пры неабходнасці) у адпаведнасці з раскладам вучэбных заняткаў;

адпачынку і фізічнай размінкі;

прыёму ежы;

праветрання класа, для чаго вучняі неабходна выйсці з класа;

падрыхтоўкі да ўроку, іншага.

30.Пры руху па калідорах, лесвіцах, праходах вучням неабходна прытрымлівацца правага боку.

31.Падчас перапынкаў вучням забараняецца:

шумець, перашкаджаць адпачываць іншым, бегаць па лесвіцах, паблізу аконных праёмаў і ў іншых месцах, не прыстасаваных для гульняў;

штурхаць адзін аднаго, кідацца прадметамі і прымяняць фізічную сілу для вырашэння любых канфліктных сітуацый;

катацца ва ўстанове адукацыі і яго тэрыторыі на роварах, самакатах і іншых сродках перамяшчэння;

ужываць непрыстойныя выразы і жэсты ў адрас іншых вучняў, іншых асоб, запалохваць, займацца вымагальніцтвам. Парушэнне дадзенага пункта цягне за сабой прымяненне мер, прадугледжаных заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.

VII.МЕСЦЫ МАСАВАГА ЗНАХОДЖАННЯ

Сталовая

32.У сталовую вучні ходзяць арганізавана ў суправаджэнні настаўніка, які праводзіў урок.

33.Вучні выконваюць правілы гігіены: уваходзяць у памяшканне сталовай без верхняй вопраткі, мыюць рукі перад ежай.

34.Ужываць стравы, напоі, прадукты харчавання, набытыя ў сталовай, буфеце і прынесеныя з сабой, дазваляецца толькі ў сталовай. Падчас прыёму ежы вучні павінны выконваць культуру харчавання.

35. Кожны вучань прыбірае за сабой сталовыя прыналежнасці і посуд у спецыяльна адведзеныя месцы.

Спартыўная зала

36.Заняткі ў спартыўнай зале арганізуюцца ў адпаведнасці з раскладам яго работы.Наведванне заняткаў у спартыўнай зале дапускаецца толькі ў спартыўнай форме і зменным абутку.

37.Забараняецца знаходзіцца ў спартыўнай зале без настаўніка, ці іншага педагагічнага работніка.

38.Заняткі ў пазаўрочны час у спартыўнай зале арганізуюцца па раскладу спартыўных секцый.

Гардэроб

39.Пасля заканчэння заняткаў (навучальных, факультатыўных, стымулюючых, падтрымліваючых, аб'яднанняў па інтарэсах), пазакласных мерапрыемстваў вучні пад кіраўніцтвам настаўніка, які праводзіў заняткі, ідуць у гардэроб. Вучні ў парадку чаргі забіраюць сваю вопратку, прытрымліваючы парадак і меры бяспекі.

40.У выпадку выяўлення згубы адзення ці абутку вучань абавязаны паведаміць аб тым, што здарылася класнаму кіраўніку або дзяжурнаму ад- міністратару.

41.Вучні не пакідаюць у кішэнях верхняга адзення ключы ад дома, грошы, праязныя дакументы, прылады сувязі (інтэрнэт-сувязі), іншыя каштоўныя рэчы.

42.Пакінутыя ў гардэробе рэчы вучні перадаюць вахцёру або дзяжурнаму настаўніку.

VIII.ПАРАДАК НАВЕДВАННЯ ВУЧНЯМІ МЕРАПРЫЕМСТВАЎ У ПАЗАЎРОЧНЫ ЧАС

43.Вучням забараняецца спазняцца на мерапрыемствы, якія праводзяцца ў пазаўрочны час.

44.Прысутнасць на мерапрыемствах, якія праводзяцца ў пазаўрочны час ва ўстанове адукацыі, асоб, якія не навучаюцца ў гэтай установе адукацыі, дапушчальна толькі з дазволу адказнага за правядзенне мерапрыемства (намесніка дырэктара па вучэбна - выхаваўчай рабоце, дзяжурнага адміністратара).

45.Вучні, якія прысутнічаюць на мерапрыемствах, якія праводзяцца ў пазаўрочны час ва ўстанове адукацыі, і асобы, якія не вучацца ў гэтай установе адукацыі, дапушчаныя да ўдзелу ў мерапрыемстве, павінны мець ахайны знешні выгляд, адпаведны ўзросту макіяж.

46.Не дазваляецца прысутнічаць у верхняй вопратцы і галаўных уборах на мерапрыемствах, якія праводзяцца ў актавай, спартыўнай зале, іншых памяшканнях установы адукацыі.

47.Прыход і адыход з мерапрыемства ажыццяўляецца арганізавана, у парадку, устаноўленым адказным за правядзенне мерапрыемства.

48.Вучні абавязаны выконваць інструкцыі аб мерах бяспекі для навучэнцаў, прадугледжаныя для канкрэтнага мерапрыемства, і выконваць у поўным аб'ёме патрабаванні адказнага за правядзенне мерапрыемства.

49.Да заняткаў у спартыўных секцыях, удзелу ў спартыўных спаборніцтвах вучні дапускаюцца з дазволу ўрача, да турыстычных паходаў - з дазволу медыцынскага работніка.

50. Грамадска карысная праца вучняў ў пазаўрочны час праводзіцца не раней чым праз 30 мін пасля заканчэння ўрокаў. Працягласць грамадска карыснай працы і віды работ устанаўліваюцца Санітарнымі нормамі і правіламі і гігіенічнымі нарматывамі.

IX.ЗААХВОЧВАННЕ І ДЫСЦЫПЛІНАРНАЯ АДКАЗНАСЦЬ ВУЧНЯЎ

51. У якасці заахвочвання да вучняў могуць прымяняцца наступныя

меры:

аб'ява падзякі;

узнагароджанне граматай;

узнагароджанне каштоўным падарункам;

занясенне на дошку Гонару ўстановы адукацыі;

напісанне ліста падзякі законным прадстаўнікам.

Заахвочванне аб'яўляецца загадам дырэктара па школе. Выпiска з загада захоўваецца ў асабовай справе вучня.

52. За здзяйсненне вучням дысцыплінарнага паступка (у тым ліку неаднаразовае парушэнне Статута і Правілаў для навучэнцаў) усталёўваецца дысцыплінарная адказнасць, якая выражаецца ў прымяненні да яго наступных мер дысцыплінарнага спагнання:

заўвагу;

вымову;

адлічэнне.

53.Адлічэнне як мера дысцыплінарнай адказнасці можа быць прыменена да вучня, які навучаецца на III ступені агульнай сярэдняй адукацыі.

54. Права выбару меры дысцыплінарнага спагнання належыць дырэктару ўстановы адукацыі.

55. Звесткі аб прымяненні меры дысцыплінарнага спагнання даводзяцца да законных прадстаўнікоў непаўналетняга вучня.

X.ПРАВІЛЫ КАРЫСТАННЯ ПРЫЛАДАМІ МАБІЛЬНАЙ СУВЯЗІ (ІНТЭРНЭТ-СУВЯЗІ)

56.У будынку ўстановы адукацыі вучні абавязаны ставіць прылады мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі) у бясшумны рэжым.

57.Падчас правядзення вучэбных, факультатыўных, стымулюючых, падтрымліваючых заняткаў, заняткаў аб'яднанняў па інтарэсах, пазакласных мерапрыемстваў прылады мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі) павінны знаходзіцца ў сумцы або рукзаку ў стане бясшумнага рэжыму.

58.Карыстацца прыладай мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі) падчас навучальных, факультатыўных, стымулюючых, падтрымліваючых заняткаў, заб'яднаннях па інтарэсах, пазакласных мерапрыемстваў можна толькі з дазволу настаўніка.

59.Карыстацца прыладай мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі) ва ўстанове адукацыі на перапынках паміж заняткамі (тэлефанаваць, адпраўляць паведамленні) навучэнцам дазволена толькі для аператыўнай сувязі з бацькамі (законнымі прадстаўнікамі), братамі (сёстрамі), іншымі блізкімі сваякамі толькі ў выпадках неадкладнай неабходнасці .

60.У выпадку аднаразовага парушэння правілаў карыстання прыладамі мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі) вучань павінен напісаць тлумачальную запіску з указаннем прычыны парушэння сапраўдных Правілаў. Класным кіраўніком (настаўнікам) вучню робіцца запіс у дзённік.

61.Пры паўторным факце парушэння правілаў карыстання прыладамі мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі) тэлефон у вучня адбіраецца. Ва ўстанову адукацыі запрашаюцца бацькі (законныя прадстаўнікі), і пасля размовы з дырэктарам (членам адміністрацыі) ім вяртаецца прылада мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі). На навучэнца накладаецца спагнанне, якое вызначаецца дырэктарам установы адукацыі.

свернуть
Ещё в этом разделе